20. marts 2011

En slags steak med bagte grøntsager.

Jeg fik nogle meget tynde skiver oksefilet med en fedtbræmme. dvs. skåret af en oksefilet som ikke er skåret fri af det yderste lag kød og fedt, fra Årstiderne.
Det er ok, at der er denne fedtbræmme, det giver en god smag til kødet, men at man kan finde på, at skære dem så tynde, er ikke i orden, og billedet der blev vist lignede overhovedet ikke, billedet viste bøffer uden fedt, og noget tykkere, jeg blev skuffet, da jeg fik dem pakket ud, men bruges skulle det jo, og det blev til denne omgang.
____
Bagte grøntsager:
1 rødløg blev skåret i både
1 stor tomat skåret i både
½ rød peber i strimler
4-5 fed hvidløg
olie
Provence krydderi
salt og
peber
lys balsamico
Det hele kommes i et fad der kan komme ovnen.
____
1 stor bagekartoffel vaskes godt og skæres i både, og kommes i et andet fad.
Tilsættes
lidt olie
salt
peber og
et drys oregano
Fadet sættes i ovnen til grøntsagerne på 175 gr. i ca. 40-50 min.
_____
Skiven af oksekød blev kom på en meget varm pande med lidt olie og stegte ca. 20-30 sek. På hver side og blev krydret med
salt og
peber
_____
Og tallerkenen kom til at se sådan ud!Smagen var rigtig god.

3 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Uhm, dejligt tilbehør :-)

    Har selv prøvet at købe bøfferne en enkelt gang, men de var altså også skåret ALT for tyndt. Det var ret ærgerligt. Nu køber jeg hellere selv et stykke oksefilet og skærer op.

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  2. Kære Maluo
    Ja det var sgu en sørgelig tynd
    skive, men smagen var god.
    Jeg plejer også at købe en hel filet, og selv skærer op.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Det ser bare lækkert ud :) Jeg tror familien skal overraskes med denne lækre ret i weekenden. Tak for tippet :)

    Weekendhilsen

    Morten
    weekendophold i København

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!