12. august 2010

Fiskesuppe med laks, torsk og fløde, - og så lidt andet!

Jeg har i lang tid ikke skrevet særlig regelmæssig på bloggen, og det er fordi, at jeg simpelthen ikke har haft lyst til at fortælle om alle de dårligdomme, som jeg ”roder mig ud i”, nej selvfølgelig er det ikke min skyld, at mit system ikke fungerer som det skal, men nogen gange bliver det bare for meget, i korte træk ser det sådan ud!
Jeg fik noget nyt medicin mod gigten, som jeg skulle tage via en sprøjte, der gik ca. 10 uger, så kunne jeg bare ikke tåle det, og måtte tilbage på min gamle medicin, så skal jeg igennem en masse undersøgelser for at se om jeg er egnet til at få biologisk medicin, og i en af de undersøgelser finder de ud af, at der kan være problemer med hjertet, det finder jeg så ud af i morgen, om det er rigtigt da jeg skal til en hjerte og lungeundersøgelse, jeg har enorm meget vand i benene og det kunne også godt tyde på, at der er bøvl med hjertet, men lad os nu se.
I går aftes lavede jeg lige en omgang fiskesuppe!
2 dl. fiskefond
1 dl. tør hvidvin, blev kogt sammen og tilsat
Lidt Safran
lidt chili
salt og
peber
1 gulerod i tynde skiver
2 forårsløg i små stykker og
½ dl. fløde
1 stykke laks i store tern og
1 stykke torsk i store tern
Det simrede ca. 5 min. og så var det klar,og så fik den lige et drys persille. Suppen smagte skønt!
Jeg spiste en flute til suppen

14 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Godt at høre fra dig igen, jeg har godt nok spekuleret på hvordan det går med dig. Det er da træls at du ikke kan tåle medicinen og skal igennem alt det bøvl med nye undersøgelser.

    Jeg håber at du har det bedre nu. Uhm, suppen ser dejlig ud :-)

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  2. Kære Malou
    Ja det har været og er en dum periode, jeg prøver da at leve normalt, men det er ikke så nemt, for jeg er konstant træt, men nu er jeg spændt på, hvad de finder ud af i morgen!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Mmm... Fiskesuppen smakte deilig! Det er nesten samme oppskrift jeg bruker, uten chili. Jeg har også gjerne blåskjell i.

    Helseplager er ikke godt, det vet jeg. Ønsker deg til lykke med undersøkelsen i morgen. Håper alt er bra!

    SvarSlet
  4. Kære Randi
    Velbekomme!
    Jeg håber også på et fornuftig resultat i morgen, men jeg har mine tvivl.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Ked af at høre, at du har det så skidt. Håber at de finder en god varig løsning for dig.
    Fiskesuppen ser skøn ud. Jeg laver en som ligner den.
    Lene

    SvarSlet
  6. Kære Lene (Canada)
    Jeg er da også så træt af det, men nu håber jeg de finder ud af det.
    Suppen var dejlig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Øv, det er da noget skidt med den sygdom :-(

    Jeg kan godt forstå, hvis du ikke har lyst til at blogge om det.

    Jeg er altså fascineret over dine fiskesupper. En eller anden dag må jeg tage mig sammen og prøve det, men lige på det punkt har jeg ikke så meget vovemod - endnu :-)

    SvarSlet
  8. Kære Piskeris
    Jeg er bare så træt af alt det sygdom, og det både fysisk og psykisk!
    Du skal da bare gå i gang med en fiskesuppe, det er så nemt, og smager fantastisk godt, og hvis du ikke har fiskefond, så brug fond fra en høne eller kylling, du vil ikke fortryde det.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Håber de finder ud af et eller andet, der kan hjælpe dig. Og så tager jeg hatten af for dig, tænk at du alligevel får lavet lækker mad til dig selv :-)

    SvarSlet
  10. Vibeke - hvorfor kommenterer jeg kun hos dig, når du har eller har haft det skidt?
    Dine opskrifter er altid meget inspirerende, og de mange, jeg allerede har prøvet, har alle været en succes både hos John og mig sæ'l.

    Så... jeg følger dig til stadighed og føler med dig. Synes ikke, det er helt retfærdigt, at du skal plages med så meget - nu også med hjertet, måske.

    Vibeke, du er meget i mine tanker, også selv om du ikke kan læse det direkte på din dejlige blog... jeg håber sådan, at man kan finde ud af at hjælpe dig, så du kan få et liv, der ikke er præget så meget af smerter og andre skavanker.

    SvarSlet
  11. Kære Lene
    Ja jeg håber også at de finder ud af hvad der er galt, men det er udsat til mandag med undersøgelsen.
    Mad skal jeg jo have, men det er godt nok de hurtige retter der er mest fremme i øjeblikket.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Kære Ellen
    man behøver ikke kommentere så ofte - jeg har iøvrigt heller ikke skrevet meget på bloggen.
    Jeg er heller ikke for god til at kommentere i øjeblikket, men jeg ved da at du haft familien på besøg:)
    Jeg er så træt af det her bras, men det er vel noget jeg bare skal igennem, men når man begynder at tale om hjertet, så er det som om, at det er lige i overkanten.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  13. Kære Vibeke
    Sikke en masse bøvl. Hvor er det dog super træls for dig. Jeg håber, at det bliver bedre snart.

    Lækker suppe!
    Knus og rigtig god bedring
    Hanne

    SvarSlet
  14. Kære Hanne
    Ja der er en masse bøvl, og jeg er godt træt af det, men jeg kan jo ikke andet end at gå til de undersøgelser og spise medicin.
    Nå ja og en god fiskesuppe:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!