19. juli 2010

Grill ruller af nakkesteg.

Her er igen en god grill ide fra min bror og svigerinde, denne gang brugte de en lille grill uden låg.
Kødet skæres ud af
nakkesteg, ca. ½ cm tykke skiver og inden i lægges hakkede krydderurter af
timian,
rosmarin,
citronmelisse og
sølvbede, (det kunne også være spinat) - der drysses med groft
salt (fingerspids) over krydderurterne inden kødet rulles og sluttelig fæstes med to gammeldags tandstikker.
Rullerne krydres udvendig med lidt
cayennepeber,
gurkemeje,
paprika,
salt og
peber og lægges på grillen indtil man kan måle 75 grader inden i rullen, - de skal vendes ofte. De spises med frisk opgravede kartofler.
De var bare rigtig gode.

4 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Sikke en herlig ide at lave ruller at nakke. Det er efter min mening et af de mest smagfulde stykker på grisen. Det er vel nok en sød bette grill :-)

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  2. Kære Malou
    Ja smagen var fin, og grillen er en sød lille tingest:) det er ikke altid, at min bror tænder op i Weberen, jeg tror også det har noget med hyggen at gøre.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Det ser virkeligt skønt ud. Det kunne jeg godt få lyst til at prøve.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Ja det er ikke tosset, og det er jo et meget rimelig stykke kød!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!