9. oktober 2009

Skindstegt multe med ovnbagte fennikel og rødløg!

Torsdag aften stod menuen på fisk, nærmere betegnet Multe, og det er en skøn fisk.

1 fennikel i kvarter
1 rødløg i kvarter
1 tomat i små tern
Ovenstående lægges i et ovnfast fad,
dryp olie, blomme balsamico og blommesirup over, Krydr med salt og peber og læg lidt timian og rosmarin i fadet. og sæt fadet i en 200 gr. varm ovn, vend fenniklen en enkelt gang undervejs, bagetid 30 min.
Kartofler koges!
Multe fileterne steges på skindsiden i 6-8 min. krydr med salt, peber og pres lidt lime over fileterne, vend dem lige 5 sek. på stegepanden, inden du anretter.

Det var mad på en ½ time, og det smagte dejligt!

9 kommentarer:

  1. Du er altså god til de fisk !

    SvarSlet
  2. Som du dog har forkælet dig selv! Det ser vel nok dejligt ud :-)

    SvarSlet
  3. Uhmn hvor ser det dejligt ud, det er da så dejligt at du gør så meget ud af din mad :)

    Knus

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke

    Jeg tror aldrig, at jeg har smagt multe. Det er bare så dejligt, at du laver alle disse fiskeretter med forskellige fisk - jeg skal helt klart have prøvet nogle af dem på et tidspunkt.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  5. Kære Miri
    Tak skal du have!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Piskeris
    Ja det smagte også dejligt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Pernille
    Tak!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    Jeg køber jo Fantasy kassen fra Skagensfood, og det er den kasse, hvor man får de mest spændende fisk og skaldyr, multe ser vi ikke så ofte her i norden, da det er en varmvandsfisk, men den havde åbenbart været på langgfart, for at ryge i fiskernes net.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Christina
    Ja det ville være skønt:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!