27. juni 2010

Andebryst med stegte grøntsager!

I dag ville jeg have et andebryst, det er nogle jeg har købt hjem fra Skagensfood.dk, hvor de solgte en pakke med fire stk. skotske andebryst, jeg glædede mig til at smage det, da jeg normalt får fat i franske eller danske andebryst, og det var faktisk rigtig godt, meget kødfuldt og lækkert.

Til brystet ristede jeg lidt grøntsager på panden, hvorefter de kom i ovnen, så de kunne blive lidt ragout agtige, og det var ikke ringe, slet ikke!

1 stk. andebryst, ridses og krydres med salt, og steges på panden, (brug en pande der kan komme i ovnen) ved ikke for hård varme på fedtsiden i 15 min. hvorefter det vendes og steger videre i 5 min.
Brystet tages af panden
1 fed hvidløg i skiver og
½ løg i skiver ristes i andefedtet, tilsæt
½ gourget i tykke halverede skiver samt
1 rød peber i strimler og
10 sherrytomater, samt
4-5 kogte kartofler i mundrette stykker, Krydr med
salt
peber
chiliflager,
Læg andebrystet i panden og sæt den i ovnen på 180 gr. i 10 min. tag brystet ud, og lad det trække, og bland grøntsagerne med en pæn portion skårne basilikum, skub panden ind i ovnen igen i yderligere 10-15 min.
Tag grøntsagerne op på tallerkenen, skær brystet i skiver og arranger.

7 kommentarer:

  1. Nej hvor ser det dog lækkert ud, Vibeke. Den opskrift skal bestemt afprøves på et tidspunkt.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  2. Kære Annette
    Det er en god ide, og det er faktisk hurtigt lavet.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Det ser meget lækkert ud, Vibeke, og det er en ret jeg gerne vil lave til gæster.

    Varme klem og ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Ja lækkert var det, og en dejlig gæsteret.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Det ser godt nok lækkert ud!! Og hvor kan man bare få lyst til and på alle tider af året!
    Knus Hanne

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Andebryst er egnet hele året, det er tilbehøret man skal veksle med, og sådan et bryst smager skønt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Anonym7:45 PM

    Smagt bare lækkert :))

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!