23. juni 2010

Skindstegte ørredfileter med nye kartofler og gulerødder

En meget nem menu, som lige passede til i dag, da jeg har det sådan lidt smertefuldt, men da maden er vigtig, især når der også er del medicin med i billedet, så er det skønt, at man lige har sådan nogle øko ørred fileter i fryseren.
Kartofler gøres klar og koges
2 store gulerødder skrælles og halveres, krydres med salt og pakkes ind i noget sølvfolie, og lægges oven på kartoflerne, man kan jo lige så spare på gassen, det skal gerne være så godt som klar/mør inden du fortsætter
2 pæne ørred fileter krydres med
salt og
peber og steges på skindet i lidt smør og olivenolie, vend dem eventuelt lige de sidste sekunder, tag dem af panden og hold dem varme i mens, at du kommer de færdigkogte kartofler og gulerødder på stegepanden og ristes let i smørret fra fisken, krydr eventuelt med lidt salt og peber og vend grøntsagerne med frisk skårne krydderurter.( jeg brugte oregano, basilikum og fransk estragon)
Arranger og - nå ja, vi skal da lige have et par citronbåde til!
Så enkelt, hurtigt og lækkert!

6 kommentarer:

  1. Igen tak for en dejlig opskrift ☺. Jeg håber, at du snart får det bedre, Vibeke.

    SvarSlet
  2. Kære Annette
    Maden gjorde mig godt, og den smagte forrygende!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Vibeke, jeg har tit tænkt på, at jeg ville fortælle dig noget sjovt (for mig i hvert fald) og nu skal det være ☺.
    Da min blog var kommet godt i gang, så jeg af og til en læser fra en dejlig lille by på Als, der kiggede forbi. Jeg var sikker på, at det var min tidligere svigerinde, som også bor i byen og at hun måske havde hørt om bloggen fra min tidligere mand. Men senere fandt jeg ud af, at det var dig der bor i det skønne sted.
    Jeg kan ikke længere helt huske hvordan byen egentlig ser ud, men jeg husker fra en konfirmation, at kirken havde de smalleste bænke jeg nogensinde har set ☺.
    Godt, at maden gjorde dig godt. Som jeg tidligere har skrevet til dig, så synes jeg det er fantastisk flot, at du har overskud til at gøre så meget ud af din mad hver dag.
    Forhåbentlig en rigtig dejlig dag til dig og et stort knus fra Holland.

    SvarSlet
  4. Kære Annette
    Det er en sød lille historie, jeg ved ikke om det er "min" by, men det med kirkebænkene, kan vist godt passe, for kirken her er en meget gammel sag, og den er ikke ret stor.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke

    Jeg er ked at at høre at du har så mange trælse dage i tiden. Håber virkelig at det vender snart.

    Rigtig lækker mad :-)

    Uh, jeg har lige set at du er tilmeldt madbloggersymposium. Du kan tro jeg glæder mig til at hilse på dig i levende live. Så jeg håber at dit helbred makker ret så du kan komme afsted. Er Birthe din veninde som du af og til skriver om?

    God bedring!

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  6. KÆre Malou
    Ja det er så forbandet med de smerter, men nu får jeg også medicin, for at stoppe knogleskørheden, jeg får cgu snart medicin for alt.
    Ja det er min veninde!
    Jeg glæder mig også til at møde dig!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!