29. juni 2010

Roastbeef med salat

I dag havde jeg lyst til roastbeef, stegt så den er rød men gennemvarm
Tænd ovnen og sæt den på 225 gr.
1 roastbeef snøret af ca. 1 kg. inderlår. Krydr. med
salt
peber
Læg roastbeefen på en rist i en lille bradepande og sæt fadet i ovnen i 15 min. tag roastbeefen ud, skru ovnen ned på 150 grader
Smør hele roastbeefen med smør og knust hvidløg, smørret køler kødet lidt ned, sæt fadet i ovnen igen, når varmen er kommet ned.
Tag roastbeefen ud, når kernetemperaturen er på 58 - 60 gr. det tager ca. 50-60 min. og lad den trække i ca. 15 min.
Dertil laves en salat af det du kan lide, jeg brugte
agurk
sherrytomater
gourget
rødløg
artiskokhjerter
oliven
Icebergsalat
Min dressing bestod af
olivenolie
salt
peber
hvid Balsamico
Og den var perfekt til salaten.
Server evt. flute til!
Eftersnak!
Som du kan se så er kødet lavet efter samme metode som bøffen jeg lavede forleden dag, altså næsten sous vide, det giver et fantastisk resultat, du kan læse mere om tilberedningsmetoden på Grydeskeen
Bemærk, - der var ikke noget kødsaft på tallerkenen, - roastbeefen blev skåret, straks efter trækketid, det syntes jeg er godt gået, saften var i kødet, og smagte vidunderligt, og der var ikke noget råt kød!

8 kommentarer:

  1. sjovt, jeg serverede også roastbeef til aften... bare lidt mindre rød - sådan kan jeg bedst li det. Og det er så lækkert dagen efter på en rugbrød med masser af pepperrods salat på :) mums

    SvarSlet
  2. Uhmmmm hvor ser det lækkert ud, jeg har kun fået havregryn hele dagen, gad ikke andet i den varme..Men hold op hvor bliver jeg sulten af at se din lækre mad.
    Knus Irene

    SvarSlet
  3. Kære Maiken
    Min rostbeef var rød, men gennemvarm, og der løb ikke saft fra den, så den var faktisk blevet rigtig god, jeg plejer også at have den mindre rød, men for eftertiden, så bliver den stegt på denne måde.
    Jeg glæder mig også til at bruge den på både rugbrød og i en flute.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Irene
    Ja ikke, den var også lækker!
    Jeg elsker havregryn, men jeg ville få maveproblemer hvis jeg gjorde som dig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Sikke en spændende måde at stege roastbeef på, Vibeke - den kendte jeg ikke. Det skal prøves her, og det er jo en skøn sommerret!

    Klem og ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
  6. Kære Madame
    Det bliver en skøn rostbeef, på den måde.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Ser rigtig lækker ud:) Perfekt hele vejen!:)

    SvarSlet
  8. Kære Morten
    Tak skal du have!
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!