15. juni 2010

Kylling med brød og hvidløg!


Jeg har været ude og spise lidt frokost, sammen med min veninde i dag, vi fik pariserbøf, senere fik vi også en mega stor softice med hjemmelavet guf, en specialitet på havnen i Sønderborg, hvor der ligger en lille is og sandwich oase under Kong Christian d. 10. bro.
Så det var ganske begrænset, hvad der kunne spises til aftensmad, men jeg stegte
en kylling, gnedet med
olivenolie, fyldt med
limebåde, og krydret med
salt,
peber og
paprika, den fik en time i ovnen på 180 gr. sammen med
et helt hvidløg, hvor toppen var skåret væk, og
en tomat, hvor der sat et kryds i toppen, og hvor
lidt oregano, blev stoppet ned i krydset.
Da kyllingen var ved at være færdig blev der lige varmet noget
Ciabatta brød!
En skøn tallerken med en ¼ kylling, hele hvidløget og tomaten
Resten af kyllingen skal bl.a. bruges til en tærte og noget kyllingesalat.

6 kommentarer:

  1. Det smager SÅ godt - altså bagte hvidløg... jeg lavede det så sent som i lørdags på vores ultrakorte sverigesweekend. Jeg spiste to hele hvidløg! Fik det første gang i London for kun små tre år siden på Ebony Wine Bar i Victoriaområdet og var fortabt :-)
    Det smager ikke decideret af hvidløg, og man lugter ikke bagefter, fordi det ikke er råt.
    I mine slowfoodretter har jeg næsten altid et helt hvidløg i - alle nyder maden og ingen kan gennemskue, at den indholder alt det hvidløg - ikke engang de der tror, de ikke kan lide hvidløg, og så er det svært at holde masken :-D

    Din pasta med kæmperejerne lyder godt nok til at skulle afprøves i nærmeste fremtid.

    SvarSlet
  2. Kære Ellen
    Ja hvidløg på denne måde er bare superlækkert, jeg er vild med dem.
    Den med rejerne skulle du prøve, den er faktisk hurtig at lave, og smager super godt.
    Knus
    vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Uhm så simpelt og så lækkert. Der er intet, der slår ovnbagte hvidløg. Du mindede mig lige om en ret (kylling med 40 fed hvidløg), som jeg har på to-do listen, så tak for det.
    Kh Nadia

    SvarSlet
  4. Jeg synes altså at det var helt godt gået at du kunne spise noget oven på den dag :)
    Jeg husker godt det ishus på havnen i Sønderborg fra dengang at jeg boede der, uha man kommer helt til at længes
    Knus

    SvarSlet
  5. Kære Pernille
    Det kommer an på, hvornår du boede her!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Nadia
    Nej det har du ret i, hvidløg er skøn.
    Den opskrift du taler om, har jeg liggende i mit arkiv.
    http://vibekes-mad.blogspot.com/2009/10/kylling-i-fad-med-masser-af-hvidlg.html
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!