24. juni 2010

Bøf, tilberedt på en anden måde.

I dag fik jeg en bøf, (næsten lavet sous vide) der smagte så fantastisk, og var så perfekt, at jeg nærmest hørte englene synge!
Og nej, det var ikke min ide, det var Morten på Grydeskeen der viste og fortalte om denne måde at stege bøf på, så du må klikke på linket og se hvad det handler om.
Her vil jeg blot vise et billede af min bøf.
Tilbehøret, blev rødløgskompot og ristede kartoffeltern!
Eftersnak:
At tilberede "sous vide", betyder at råvarerne først er vakuumpakket i en plastikpose og derefter puttet i et vandbad med en hel præcis temperatur, sådan er bøffen ikke lavet, men den er behandlet, så man får næsten samme resultat.

12 kommentarer:

  1. MUMS!
    Det skal prøves - for det ser virkeligt fantastisk ud, det kød.

    SvarSlet
  2. Uh det ser godt ud. Det ligner lidt noget af det vi fik på Det nordiske Folkekøkken- noget rødt oksefilet, men det var så også serveret med braisseret okseskank, og jeg skal hilse at sige, at det smagte også så englene sang, så de har haft travlt på det sidste de engle- bare de ikke bliver hæse.
    Datteren er meget bramfri og udbrød- det her er sgu lige så godt som sex!!! Noget af en melding og kæresten gjorde store øjne, men sjovt var det.

    SvarSlet
  3. hej Vibeke

    Det ser dælme godt ud:) Glad for at teknikken virkede:)

    Jeg må indrømme hver gang jeg bruger den teknik så slår det mig hvor saftigt kødet bliver:)

    SvarSlet
  4. Kære Sandra
    Det var fantastisk!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Karin
    Det er da en skøn datter du har, jeg ville nu godt have set kæresten da hun kom med sit udbrud!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Hej Morten
    Jeg syntes også det blev godt, og jeg var så heldig, at jeg havde kødet i fryseren.
    Metoden er jo eminent, og som du skrev i din forklaring, saften bliver i kødet!
    Den metode gemmer jeg!
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  7. Jeg fulgte linket - det lyder som om man skal have en større kædestrammereksamen for at tilberede kød på den måde.
    Men godt ser det ud og lækkert lyder det - og det blev lidt mere simpelt, da Morten resumerede metoden i en kommentar ;-)

    Jeg tør ikke love, at jeg får prøvet, men det vil du jo nok hævde, at jeg burde :-)

    SvarSlet
  8. Kære Ellen
    Du har ikke brug for al den viden der står på siden, du skal køre ned til der hvor Morten starter på bøffen, det øvrige er noget baggrundsviden, men selve opskriften er meget let.
    Så ja det bør du prøve:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Vibeke

    Ih du milde, det er næsten for meget af det gode.

    Selv om jeg lige har spist 300g strip loin får jeg lyst til bøf igen :-D

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  10. Kære Malou
    Det var sjovt, for da jeg gik og tilberedte bøffen, tænkte jeg på dig, du er jo også vild med et godt stykke oksekød.
    Du skulle prøve, at lave en bøf på denne måde, det er simpelthen fantastisk.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Vibeke

    Øj, øj ... hvor ser det godt ud.
    Det er jeg vist nødt til at prøve en gang.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  12. Kære Hanne
    Ja, - det skal du prøve, det bliver simpelthen fantastisk!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!