26. juni 2010

Bagt laks og grønt.

Der stod laks på menuen i dag, og da laks er en meget mild fisk, ville jeg have noget smagfuldt tilbehør til, og det blev faktisk rigtig godt!

I et ovnfast fad kommes
en god håndfuld champignon
10-12 sherrytomater
1 rødløg i kvarter
olie, og
hvid balsamico og der kommes lidt
rosmarin og
persille I fadet sammen med
4-5 fed hvidløg med skal
Det hele kommes i en 175 gr. varm ovn i 25 min. lad fadet blive i ovnen, og
efter de 25 min. skal laksen også i ovnen
1 stk. laks lægges i et ovnfast fad,krydr med
salt og læg
2 skiver citron på toppen, og dryppes med
olie, den skal bages ca 15-20 min.
Så er begge fade klar, og så er det bare om at arrangere og servere.

Dertil kan spises brød eller kartofler til.

4 kommentarer:

  1. Kære Vibeke..
    Jeg kigger tit forbi dig og din dejlige mad, i dag syntes jeg du skal have en hilsen herfra Ærø..
    Jeg vil også spørge dig om hvor lang tid der gik før du var smerte fri med dine knæ.. Søren er lidt utålmodig..
    Knus Mette.

    SvarSlet
  2. Kære Mette
    Min første operation, altså det første knæ, tog ca 10 dage, det var meget skadet, - det andet knæ, som jeg fik lavet et år senere, tog kun 3-4 dage.
    Jeg kan godt forstå din mand, men han skal tænke på, at det faktisk ikke er en lille operaton, det er rent faktisk et helt led, der er blevet udskiftet.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Laks er godt!!
    Glæder mig til sommerferien, hvor vi forhåbentligt skal smæske os i rigtigt meget frisk fisk - mon ikke muligheden er der for det på en ø som Langeland... :)
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Skal I til Langeland? - det bliver spændende, og det skulle vel være en rimelig stor chance for, at kunne få fisk, vand er der jo masser af, og der er vel en enkelt eller to, der gider fange dem:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!