1. juni 2010

Laks en papillot, - med hvide asparges i skinke


3 skiver citron
½ fennikel i skiver
1 stk. laksefilet uden skind
1 kvist estragon
ovenstående lægges midt på noget bagepapir, i rækkefølge, og krydres med
Salt og
peber, læg
1 klat smør lægges øverst og
1 klase tomater ved siden af laksen i papiret.
Saml papiret sammen så det er helt lukket, læg pakken i et fad, som sættes i en 170 gr. varm ovn. Ca. 20-25 min
Jeg kom små kartofler med i fadet i ovnen, samtidig med laksen.
1 skive lufttørret skinke, vikles uden om
3 hvide asparges, (du kan lige komme aspargesene i kogende vand nogle sek. inden skinken vikles om,) der lægges på fadet i ovnen, og bager med ca. 7-10 min.
Og så er det bare at få det lagt op på tallerkenen, - jeg kan ikke lide, at have papir på min tallerken, men det er meget normalt at servere i pakkerne.

2 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Det der ser helt vidunderligt ud.
    Dine asparges - var de rå, da du viklede dem med skinke?
    Knus Hanne

    SvarSlet
  2. Kære Hanne
    Nej, de havde fået et 2 sek. opkog, men det var ikke nødvendig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!