1. juni 2010

Mørbrad, - i en slags biksemad.

Jeg havde en ½ svinemørbrad, der skulle bruges, så det blev til en panderet, eller rettere en slags biksemad!

1 stort løg skæres i ringe og klares i
olivenolie, tilsæt
½ mørbrad skåret i små bøffer som sættes på højkant og får et tryk med hånden, krydres med
salt
peber
chili, rist indtil mørbradbøfferne er ved at være færdig, tilsæt
2 store champignon i passende stykker, som lige fik lidt citronsaft, og tilsæt
1 rød og
1 grøn tomat skåret i store tern samt
4-5 kogte, ikke for store kartofler i kvarter, kog igennem ,
smag til med
salt
peber
og vend en håndfuld skåret basilikum i ”biksemaden”.

Smagen var perfekt, og det blev faktisk en ret mager ret!

8 kommentarer:

  1. Kære Vibeke
    Igen-igen en ret som frister. Den lyder meget lækker og tilmed også enkel. Den bliver lavet en af dagene, og jeg glæder mig.
    Knus og en god dag til dig
    Manna

    SvarSlet
  2. Kære Manna
    Dejligt at du kan bruge opskriften!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke, jeg holder med Manna, det ser vel nok fristende ud.
    Det samme gør din blogs nye layout, med alle de dejlige retter i headeren.
    Knus og en rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  4. Kære Annette
    Dejligt at du kan lide mit nye layout!
    Maden var ikke så dårlig - tværtimod, og en god måde at få brugt et lille stykke mørbrad på.
    Knus
    vibeke

    SvarSlet
  5. Det lyder vel nok lækkert, Vibeke! Den ret kan du sagtens lokke os til at lave her hos os :-)

    Ha' en dejlig tirsdag, varme klem!

    SvarSlet
  6. Kære Madame
    Det var også rigtig godt, og som jeg også noterer, faktisk ret magert.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Det ser bare Herregodt ud, den biksemad kunne jeg godt falde for, du laver som altid pragtfuld mad
    Knus

    SvarSlet
  8. Som sædvanlig en god ide - det er uhyre sjældent du laver noget, jeg nok ikke ville bryde mig om :-)
    (I dag har jeg sat noget så sjældent som en rigtig gammeldags grydekylling over; dens mave er sprængfyldt med persille. Dertil skal vi have rabarberkompot og nye kartofler. Det er også godt.)

    Det nye layout er meget fint - ros til det...

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!