12. juli 2009

Grøntsagsbix og kyllingebryst

I dag skulle det bare være nemt, og det blev det.
1 kyllingebryst blev krydret med salt, peber og paprika og ristet på panden, der blev presset saft fra ½ lime over.
En portion kogte og pillede aspargeskartofler kom på panden sammen med en håndfuld halverede gourgetteskiver, en tomat befriet for skind og kerner og skåret i små stykker og en rød peberfrugt skåret i i skiver og halveret.
Kyllingebrystet havde da fået farve og kom på et fad og ind i ovnen på 180 gr.
Blandingen i panden blev krydret med salt, peber og lidt balsamico, 2 spsk. hakket krydderurter, timian, rosmarin og basilikum, blev vendt i grøntsagsblandingen.
1 tomat i skiver krydres med salt, oregano og lidt olie blev dryppet over.

Det smagte rigtig godt, og det gik bare hurtigt.

6 kommentarer:

  1. Kære Vibeke
    Det er lækkert, rigtig lækkert med grønsager og kylling-et eller andet, og kylling kan jo varieres i det uendelige. Så lærte jeg også lidt nyt i dag på din blog, så næste gang kommer proppen af flasken og i med lidt Balsamico. Tak for ideen.

    Jeg har på min blog 1. juni en ret, som minder om denne. Den lille søndags-natmad springes over i aften. Inviterede min datter på middag i byen, hvor vi fik en god engelsk bøf.

    SvarSlet
  2. Kære Manna
    Jeg havde ved gud ikke lyst til at lave mad idag, men mit helbred bliver jo ikke bedre af, at lade være med at spise, så det var bare en lynhurtig løsning, også fordi, at jeg havde de skønneste hanebryst liggende, nogen der ikke er "pumpet" med vand.
    Det var da dejligt, sådan at blive inviteret på bøf!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Det lyder dejligt, Vibeke! Det er tæt på at være en ret, der også fabrikeres i vores køkken med jævne mellemrum - sund og lækker.

    Ha' en god mandag, klem!

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Jeg tror de fleste laver noget lignende en gang imellem, det smager godt, og er hurtig at lave.
    knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Kyllingebryst er hurtig mad, men også meget lækker mad der kan laves i mange afskygninger, vi kan lave kylling i et væk.

    Det er da bedre at du laver noget hurtigt end at du slet ikke får noget, det går jo ikke :)

    Knus

    SvarSlet
  6. Kære Pernille
    Mit system vil gå fuldstændig agurk, hvis jeg ikke spiser, så det udsætter jeg ikke mig selv for.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!