14. december 2009

Okserulle med mozzarella og skinke


Pr. pers.
Stor tynd skive af okseinderlår
1 skive lufttørret skinke
2 salvieblade
1 skive bøffelmozzarella

Læg skinken på kødskiven og en skive mozzarella samt nogle blade af salvie krydr med salt og peber og rul skiven sammen, fra den ende med mozzarellaen, luk med en tandstik.
4 -5 champignon i kvarter, de fik lige et klem citron
1 løg i halve ringe
1 stor tomat i små stykker
Kødet lægges i en sauterpande (der kan komme i ovnen), og ristes så det får lidt farve, løg tilsættes og derefter champignon og tomat
Krydr med salt, peber, paprika og chili, lad det stege lidt,
en stor tsk. tomatpure tilsættes
en kvist rosmarin lægges over kødet sammen med
3-4 fed hvidløg og læg låg på, og sæt panden ind i en 180 gr. varm ovn i 1½ time.
Jeg stegte 4 ruller, fordi at jeg ville have noget til fryseren, og fordi at jeg havde glemt dem i køleskabet, men grøntsagerne er beregnet til en pers.
Jeg fik krydrede kartoffel både til, som kom i ovnen den sidste halve time, og derudover kogte jeg nogle friske grønne bønner.

8 kommentarer:

  1. Det er sjovt, jeg lavede okseruller i lørdags. Jeg gad godt have haft din opskrift inden. :-)
    jeg er ikke kommet igang med at sætte retten ind i ovnen, men det vil jeg prøve

    SvarSlet
  2. Kære Betty
    Det er dejlig nemt, når man bruger ovnen, så passer det faktisk sig selv.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hvis jeg spiste oksekød- ville jeg helt sikkert elske denne ret :-)

    SvarSlet
  4. Mums hvor lækkert. Den opskrift skal jeg huske.

    SvarSlet
  5. Uhm, en dejlig ret, som vi ville fryde os over at spise hjemme hos os.
    Tak for opskriften, Vibeke!

    SvarSlet
  6. Kære Miri
    Du kan lave det samme med kyllingbryst, bare flæk det, skær det ikke helt over, kun så det bliver dobbelt så stort.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Karin
    Det var virkelig godt, så gem opskriften!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Madame
    Ja det tror jeg I ville nyde.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!