12. december 2009

En spændende tallerken, med røget laks og andre finurligheder!

Jeg har ikke ret mange kræfter lige i øjeblikket, jeg kan ikke forstå, at det skal være så sejt, at komme igennem en dag, men sådan er det, og det må jeg jo leve med.

Det betød, at igen i dag, blev det til noget hurtigt mad, det var lækkert, og smagte virkelig skønt, men det var ikke lige det jeg havde planlagt.
En tallerken med
røget laks
tomater i både
avocado i skiver
oliven og flute.

Det ser ud som en godt læsset tallerken, men det er kun en frokosttallerken, så det er ikke så voldsomt, som det ser ud til.

17 kommentarer:

  1. Kære Vibeke.
    Det skal være nemt, skal det, når dagen er en marthon.
    Det er ski da for træls at du skal have det sådanne, i denne skønne juletid..
    Jeg håber du kan holde fanen højt, og få det bedste ud af det..
    I dag skal jeg til Farmeres markede i Svendborg, jeg har taget den store kurv med hjul frem, måske skal der en gås i..
    Nej.. det bliver det nok ikke til, men jeg glæder mig..

    Jule opmuntrings knus fra Mette.

    SvarSlet
  2. Hej Vibeke...
    Nemme løsninger er et hit på dage som disse og jeg synes det ser rigtig lækkert ud:)
    Vi spiser tit sån en omgang om sommeren, fx. i kolonihaven hvor det var dejligt nemt bar med brød, grøntsager, tzatiki og måske lidt rejer eller en rest kylling..
    Det lige før jeg helt kommer i sommer-stemning istedet for jule-stamning bar af at kigge på din tallerken:)

    Håber at idag bliver bedre, så du kan nyde julen:)
    Knus

    SvarSlet
  3. Uhm sådan en tallerken bliver man glad af. Er det gigten der driller? Pas godt på dig selv. KNUS

    SvarSlet
  4. Jeg har stor beundring for du orker. Den tallerken er meget lækker.

    SvarSlet
  5. Kære Mette
    Ja jeg er godt træt af, at være træt, det er skuen uden ende, hver gang jeg, som foreksempel tager til Tyskland og handler, så er jeg ødelagt i 2-3 dage, og det er ikke noget ræs, når vi er dernede og handle, vi går stille og roligt rundt, så det er ubegribeligt, at det skal være sådan.
    Håber du får en god dag på markedet!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære MissMuffin
    Jeg tænkte også på sommer, da jeg fiksede den tallerken.
    Jeg håber også dagen bliver bedre.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Tina
    Ja jeg nød også maden, men jeg havde nu planlagt noget andet!
    Det er gigten der er tosset, og medicinen gør mig nu heller ikke meget godt, bortset fra, at det tar smerterne
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Miri
    Jeg holder jo fast i, at jeg skal spise noget, - alt den medicin jeg får kræver, at der skal noget fornuftigt indenbords, og så kan det jo lige så godt se ordentlig ud, det giver mere appetit.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Vibeke
    Sådan en tallerken, deter bare det skønneste guf.
    Nu minder du mig om, at jeg for en måneds tid siden havde gang i et jeg-vil-kunne-lide-oliven-projekt ... det er jeg kommet helt fra. Må vist have åbnet det glas, som jeg har stående. Det ærgrer mig, at jeg ikke er vild med det.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  10. Kære Vibeke, Hvor er det træls gigten driller dig. Jeg kender det jo desværre godt. Kan du ikke få noget mere effektivt medicin (biologisk?) Håber du har fået en god nats søvn - så har man altid lidt mere energi. Din tallerken ser superlækker ud - jeg får helt lyst til sådan en portion. God lørdag. Knus

    SvarSlet
  11. Det ser meget lækkert ud. I går var jeg til juleafslutning i vores pragtfulde jazzkor. Vi havde lidt forskelligt mad med allesammen og en af retterne var rucola, røget laks i strimler, friskkogt båndpasta og parmesanost og samlet med citronolie- det smagte bare HIMMELSK. Vi fik også en masse sjov mad- bacalau på portugisisk og siciliansk, chili con carne, fiskepates med røgede lakseroser, kylling med rødkålssalat, tiramisu, hindbær-kirsebærkage med yoghurtis, mange oste med bl.a. dadel-figensirup, hjemmebagt brød i flere afskygninger, græskarsuppe med kokosmælk, mascarponedessert med makroner og friske hindbær osv. Skøn mad og det var ikke koordineret, men smagte himmelsk. Dertil vores tyske værters hjemmelavede æblecider med en alkoholprocent på 9 samt rødvin og hvidvin og alskens lækre most- æble- solbær- hyldeblomst osv. Det var bare så skønt og oveni var det sjovt. Det blev en herlig aften.

    SvarSlet
  12. Det ser godt nok lækkert ud :-)
    og forhåbentlig får du det snart bedre - i alle tilfælde de bedste ønsker herfra!

    SvarSlet
  13. Kære Hanne
    Jeg kan huske da jeg startede med at spise oliven, det var på en ferie, for omkring 25 år siden, på Tenerife, da syntes jeg godt nok, at det var en mærkelig smag, men den var også lidt interresant, så jeg prøvede flere gange, at spise oliven efter at jeg kom hjem, og jeg blev faktisk ret vild med dem, nu spiser jeg dem i stedet for chips og slik, når jeg vil hygge lidt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  14. Kære Anette
    Sådan er den jo, - den forban... gigt, og ikke mindst medicinen, jeg har forsøgt at få noget andet, men det er endnu ikke lykkedes for mig, min nuværende læge på gigthospitalet, kan jeg ikke lide, jeg syntes han er for overfladisk, og det virker som om, at han ikke har læst min journal ordentlig, så enten skal jeg have en ny læge, eller han må til at tage sig sammen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  15. Kære Karin
    I har da vist rigtig hygget jer, og smagt en masse "nye" ting, det har sikkert været sjovt, og en dejlig oplevelse.
    Den oplevelse kunne jeg godt lave tænkt mig!
    Det er altid spændende at prøve noget nyt, og mange ting, kan man jo flette ind i ens egen madlavning.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  16. Kære Per
    Det går meget bedre i dag søndag, men det er altid træls, når man sådan skal ned med nakken, bare fordi man har anstrengt sig lidt:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  17. Kære Vibeke

    Det er lige nøjagtigt sådan jeg gerne vil have det med oliven. Og med din historie, kan jeg høre, at det sikkert godt kan lykkes. Jeg må tro på det!! ;o)
    Knus Hanne

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!