28. december 2009

Kyllingesuppe (restemad)

I forbindelse med juleaften, havde jeg kogt en kylling, for jeg skulle bruge noget fond til kalkunsaucen, jeg havde taget kyllingen op inden den fik for meget, og skar brystet af, så de kunne bruges til noget, - resten røg ned i gryden igen.
1/4 l. hønsesuppe
1 kogt kyllingebryst i pæne stykker
asparges (dybfrost eller dåse)
1 stor kop ærter
1 kop små kogte halverede kartofler
persille
fløde
Kyllingebryst kommes i suppen og koges op, tilsæt alt det øvrige, smag til med
Salt,
peber
lidt limesaft
Lidt stødt chili

Det var rigtig skønt, og dejligt oven på alle de fede jule retter.

4 kommentarer:

  1. Hej Vibeke, jeg har ikke rigtig fået kommenteret hos dig længe, men jeg følger trofast med i dine lækre opskrifter. Og ind i mellem lykkes det stadig at få prøvet lidt af det. Men det har været en travl december, så jeg falder ofte tilbage til de sikre og hurtige mad. Et nytårsforsæt er, at genoptage afprøvningen her hos dig.
    Jeg vil ønske dig en god bagjul samt et velsignet nytår :o)

    SvarSlet
  2. Kære Nina
    Tak skal du have, også glædelig bagjul til dig.
    Jeg kommenterer heller ikke altid, men jeg læser med.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Mums ! Elsker kyllingsuppe. Har ikke prøvet med fløde i, det må prøves :-)

    SvarSlet
  4. Kære Miri
    Det er bare godt med fløde!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!