2. december 2009

Hakket kyllingekød, nudler, grønt og chili

Jeg har jo dumme dage ind imellem, på grund af gigten, og der sker gerne det, at jeg så lægger mig på sofaen, af og til falder jeg i søvn, - nå ja, så har jeg da fred så længe, sådan da, for smerterne forsvinder jo ikke bare, men når man sover, så er det ikke så slemt.
Det skete også i dag, og jeg vågnede først da telefonen ringede, og da var kl. 20. og efter snakkeriet, var jeg bare sulten, så jeg måtte lynhurtig tænke igennem hvad jeg havde, og jeg havde noget hakket kyllingekød, som jeg så kreerede en hurtig aftensmad ud af.

Kinesiske nudler koges.
150 gr. hakket kyllingekød, blev klemt sammen til nogle kødboller i valnøddestørrelse, krydret med
salt
peber
Chili
rødløg skæres i halve ringe
1 hvidløgsfed hakkes
½ rød peber skæres i små tern
1 tomat skæres i smalle både
Olie på panden, bollerne ristes, og grøntsagerne tilsættes og ristes med.
Krydr. med salt
peber
paprika
chili
2 -3 spsk. sød chilisauce tilsættes
2 spsk. tørret basilikum tilsættes
Nudlerne vendes i og koges igennem
Maden er klar.

Jeg havde lagt et par skiver hvidt brød på tallerkenen, men det havde jeg nu ikke behøvet, der var rigeligt, og selv om det var hot, så var det absolut ikke for stærkt.

6 kommentarer:

  1. Det var da et dejligt måltid , du lige fik bikset sammen :-)
    det gør mig ondt, at du må leve med de smerter..Men godr du kan sove! Ved kroniske smerter , er der nogle , der har svært ved at finde hvile,

    SvarSlet
  2. Kære Miri
    Jeg har altid haft den "evne", ja selvfølgelig sker det, med mange halve opvågninger, men det virker for mig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hatten af for dig, at du får lavet lækker mad trods smerter og det sene tidspunkt :-)

    SvarSlet
  4. Kære Lene
    Jeg tror, at hvis man ikke holder fast i, at få sin mad hver dag, så ender det med noget rod, man får ikke de vitaminer og mineraler, som man skal have, og det kan da kun gøre ondt værre.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Det ser dejligt ud. Jeg kan også godt lide risnudler sammen med kylling. Det var en god måde at bruge kyllingekødet på. Jeg forstår dig godt- selv med smerter er det supervigtigt at få sin varme mad og holde rytmerne selvom det sommetider forsinkes. Det duer ikke at lade smerterne få overtaget, så dagene går i stykker- vi har jo kun de samme.

    SvarSlet
  6. Kære Karin
    ja jeg holder også på, at det er nødvendigt at have nogenlunde faste spisetider, især med det varme mad, og hvad pokker, det tog ikke engang et kvarter, at lave maden, så der er ikke nogen grund til, at springe over.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!