17. december 2009

I sne står urt og busk i skjul! --- 2009 dec.

Længere nede på siden ser du sne i store mængder!
I går aftes blev det til en af mine hurtige tallerkener, en oksesteak med løg, halv bagt kartoffel, bagte tomater og oliven, det kræver ingen opskrift, men et billede syntes jeg lige I skal have.

Her sner og fyger det så meget, at man faktisk skulle tage støvler på, der går op midt på lårene, så højt ligger sneen, det ser dejligt ud, men er ikke særlig sjovt, at vade frem i, hønsene vil under ingen omstændigheder ud, så de måtte fodres indendørs i hønsehuset i dag, det har jeg heldigvis fået gjort, nu skal jeg ud og hente træ til min brændeovn, det skal nok blive "sjovt".

De to billeder er fra min forhave.

Dette er taget ud af min dør til terrasen.

Lige et kik fra mit vindue ud i baggården.

17 kommentarer:

  1. Herligt med al den sne. Verden går næsten i stå, haver ser helt ens ud og klimaopvarmningen er udsat på ubestemt tid ;-)
    Ha en go dag i varmen indendørs :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes altså det er skønt :-)

    SvarSlet
  3. Ja der er både fordele og ulemper ved al den sne he he. Er nu mget misundelig. Håber ikke du blev for våd da du hentede brænde. Maden ser MUMS ud. Vi har regn hernede og det er for os rigtig hyggeligt. Skruer tempoet lidt ned. KNUS

    SvarSlet
  4. De hurtige tallerkener er til at overkomme, og så er de tilmed ikke usunde
    Nu tror jeg alle i dk har fået sne, og vores have ligner nu naboens. Jeg nyder årstidernes skifter og sne i julemåneden er da helt perfect
    Hvor ser der dejligt ud nede hos dig.

    SvarSlet
  5. Du har fået mere sne end vi har her i Øst/Midtjylland. Stakkels høns, men de klarer sig vel fint med foder indendørs.

    SvarSlet
  6. Sikke en masse sne du har fået på Als, Vibeke!
    Det er meget smukt, men frygtelig besværligt - her hos os måtte vi opgive at køre på job i dag, men det har jo også sine fordele :-)

    SvarSlet
  7. Kære Per
    Jeg elsker skam også sne, men når man skal ud, så kan det være ret besværligt!
    Jeg tænkte det samme ang. klimaopvarmningen, det er lidt morsomt, nu hvor alle er samlet i København, så får de sne ud over alle grænser.
    Jeg hygger mig, jeg fik hentet træ, så der er ild i brændeovnen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Miri
    Ja men det er skam også skønt, nu er det jo bare det, at jeg har nogle ting som skal passes, hønsehuset, ligger oppe i den ene ende af haven, og jeg skal da hilse at sige, sneen var dyb!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Tina
    Det er dejligt at se sne igen og så er der chance for at det holder til jul, sidst vi havde sne var omkring d. 13 febr. men slet ikke i disse mængder.
    Ja sne er vel ikke så almindeligt i Israel:)
    Jeg blev lidt våd, da jeg hentede træ, men så var det heller ikke værre, og hellere våd af sne end af regn på denne årstid.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Kære Manna
    Ja det var nødvendig med en hurtig tallerken, og lidt sunde er de da!
    Jeg tror også alle har fået sne!
    Nu ser haven faktisk helt rydelig ud, med det hvide tæppe:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Betty
    Ja vi har vist fået en del sne her i det sydlige, og hønsene syntes i hvert fald ikke, at var udendørsvejr, men de har nu nok prøvet til nogle gange i dag, de er jo vant til at gå ud som det passer dem.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Kære Madame
    Ja det er både smukt og lidt besværligt, men jeg skal jo ikke nogen steder, så jeg klarer det nok, det er værre med jer, I kunne ikke komme på arbejde, men hvad, det er nu også dejligt at nappe en ekstra fridag.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  13. Verden er bare lidt kønnere med sådan en gang pudder på :-)

    SvarSlet
  14. Kære Piskeris
    Ja især i min have, den ser så pæn ud lige i øjeblikket.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  15. Du har vist også fået en hel del mere sne end vi har på vores egn.

    Nu må vi ikke håbe, at hønsene går i æglægningsstrejke pga. vejret :-)

    Jeg ville helt klart hygge mig mere, hvis der ikke var noget, der hed arbejde.

    SvarSlet
  16. Kære Ellen
    Hønsene leverer ikke særlig mange æg i øjeblikket, men det er også ligegyldigt, de skal jo også have en pause, og jeg nægter at gøre dagene længere med lys i hønsehuset i år, da det jo ikke er en "fabrik", og hønsene er ikke helt unge mere.
    Jeg er spændt på, om vi får mere sne i dag, de "truer" med det.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  17. Mums- det kunne jeg godt lige bruge her. Jeg synes det ser lækkert ud. Sikke vinterligt der er hos dig. Vi har ½ cm sne og hvor det fyger 2 til gengæld blæser det en halv pelikan fra havet og er hvinende koldt, så jeg kunne godt unde planterne noget mere sne

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!