15. december 2009

Frisk ravioli i fad med tomater og mozzarella

I dag stod menuen på ravioli fyldt med ost og krydderurter, lagt i fad med andre dejligheder.
Frisk Ravioli koges, i et tærtefad lægges
et lag tomatskiver,
en rest kød eller kødsauce, lægges oven på tomaterne krydr med
salt
peber og
tørret oregano, en
½ dl. fløde hældes ved, kødet dækkes af den kogte
Ravioli
et lag tomatskiver, lægges over, nogle skiver
tørret skinke fordeles over tomaterne
Mozzarellaskiver lægges over tomater krydr med
tørret oregano, og riv noget
parmesan over, sæt fadet i ovnen på 190 gr. i ca. 25-30 min.

Så er der serveret.
Jeg brugte en af de kødruller fra i går, den blev skåret i skiver og lagt over det første lag tomater, du kan bruge det kød du har lyst til, det er ligegyldig om det er en rest kylling, svin, okse eller lam, bare det ikke er råt.
Det smagte dejligt!

12 kommentarer:

  1. God udnyttelse af rester - og hurtig mad tilmed - det er bare skønt :-)

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Lige netop!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Sikke en god måde at pifte det op på. Spiste ravioli ig¨r med fyld af søde kartofler. KNUS

    SvarSlet
  4. Jeg elsker fyldt pasta.
    Og reste mad :-)

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig måde at lave reste mad på, jeg elsker pasta :)
    Knus

    SvarSlet
  6. Kære Tina
    Ravioli fyldt med søde kartofler, det har jeg ikke prøvet, men jeg kan såmen godt forestille mig det, den ide bliver lige gemt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Miri
    Det gør jeg også!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Pernille
    Pasta er eminent til rester, man kan altid fikse et eller andet!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Vibeke
    Det dér ved man bare med garanti er godt!
    Knus Hanne

    SvarSlet
  10. Kære Hanne
    Ja det ved man:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Mums det ser lækkert ud. Åh hvor jeg savner tomater!

    Ha' en dejlig dag
    :-) Eva

    SvarSlet
  12. Kære Eva
    Ja det kan man let komme til at savne, jeg købte et godt lager i Tyskland, og de smager fantastisk!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!