21. december 2009

Rodfrugter og cuvettesteg

1 pose frosne rodfrugter samt
en rød peber delt i fire
1 ½ bakke sherrytomater lægges i en bradepande og krydres med
½ dl. balsamico
1 spsk olie
salt
peber
2 spsk.Tørret basilikum
nogle fed hvidløg med skal
Fadet sættes i ovnen en ½ time på 200 gr.

1 cuvettesteg krydres med salt og peber, skub de for stegte grøntsager til side og læg cuvetten i midten af fadet, sæt fadet i ovnen igen, i 30 min. på de 200 gr.
Tag fadet ud, hold grøntsagerne varme i mens kødet trækker på et skærebræt i 10 min. inden du skærer i den.

Så er maden klar

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud, Vibeke.

    SvarSlet
  2. Uhm, det lyder godt, Vibeke, og jo også dejligt nemt.

    Ha' en god mandag, klem!

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke..
    Tak for dine opskrifter på julemad..
    Jeg skal lave gås det har jeg ikke prøvet før..
    Den vejer kun 3½ kg. en lille svend økologisk og fra Sejerø..
    Nu er jeg blevet helt urolig for at den skal blive tør, for de andre gæs jeg har set vejrer meget mere..
    Jeg er meget nervøs for det bette kræ.. Tror du den er for lille og uden fedt ..

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Ja det var faktisk meget nemt, og de dybfrosne rodfrugter er faktisk rigtig gode.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Mette
    jeg tror ikke at den er for mager, men du kan løfte skindet og komme kryddersmør imellem skind og krop
    Kryddersmørret kan du lave med usaltet smør,lidt af dit urtesalt, hakket salvie, revet citron samt lidt citronsaft.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Annette
    Og det smagte lige så godt!
    næste gang vil jeg prøve at lave det med lammekød, det tror jeg vil være fantastisk.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Lækkert!!!!!! Hvor smart at man kan få rodfrugterne frosne. KNUS

    SvarSlet
  8. Kære Vibeke

    Dejligt rustikt ser det ud.
    Jeg har helt glemt at få prøvet de rodfrugter - må lige få købt mig en pose til fryseren, så de kan bruges en dag, hvor det skal gå hurtigt.
    Knus Hanne

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!