7. december 2009

Ostegratineret mørbradbøf med et spændende grøntsagsfad!

Dette grøntsagsfad er i grunden en meget grovskåret ratatouille, fadet indeholder nøjagtig ratatouille ingredienser!
Det smagte fantastisk, og sammen med de gratinerede mørbradbøffer, var det en oplevelse.
1 courgette skæres i lange bjælker
1 aubergine skæres i tykke skive som halveres
2 rødløg i både
5 fed hvidløg
1 glas grillede røde pebre
2 kviste rosmarin
1 lille bundt timian
1 par håndfulde sherrytomater
salt
peber
lidt olie
balsamico
Alle grøntsager blandes i et fad, og sættes i en 180 gr. varm ovn 1 times tid, når der er et kvarter tilbage vendes 2 spsk. tørret basilikum, rundt i grøntsagerne, og samtidig sættes nedenstående fad ind i ovnen.

1 mørbrad skæres i bøffer, krydres med
salt
peber
paprika
og ristes på en stegepande nogle min. på hver side, sættes på et fad,
Der lægges et stykke mozzarella på hver bøf, og sættes i ovnen ca. 15 min.
Så er der serveret:
Jeg spiste flute til retten, jeg syntes, at det var det, der passede til.

10 kommentarer:

  1. Det var da en god ide- jeg har nu ikke råd til mørbrad på en hverdag men grønsagsfadet kan jo også bruges til frikadeller går jeg ud fra. Jeg har aldrig prøvet de grillede peberfrugter i glas så jeg må se at få købt nogen en dag

    SvarSlet
  2. Det lyder rigtig lækkert. Man kunne jo også blande med kartoffelbåde og så havde man stivlesen klar, hvis man har lyst til kartofler - jeg er vild med kartofler, og vil til enhver tid foretrække dem, fremfor flütes :)

    SvarSlet
  3. Kære Karin
    Jeg gav ikke engang 40 kr. for den mørbrad i Superbrugsen, (dybfrost) så det var ikke dyrt.
    Grøntsagerne var bare rigtig gode.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Det lyder som noget, der må prøves.
    Jeg har lige investeret i 6 stk. svinemørbrad for kun omkring 120 kr. for alle seks. Så fås de vist ikke billigere :-)
    Frosne, godt nok, men det er o.k. til den pris.
    Jeg har altid lavet ratatouille i en gryde og har aldrig tænkt på at proppe det i ovnen, men det er da meget nemmere.

    SvarSlet
  5. Kære Deborah.
    Velkommen til!
    Jeg plejer også at komme kartofler i mine grøntsagsfade, bare ikke i dette, da de grøntsager afgir en masse væske, der så koger/bager væk, og jeg havde lyst til flute, - det passede perfekt til.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Ellen
    Nå, du var også heldig med mørbrad!
    Jeg laver det næsten altid i ovnen, uanset om det er den almindelige ratatouille, eller som i går, den meget grove, det skal vendes en gang imellem, men det passer stort set sig selv.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke
    Det grøntsagsfad ser skønt ud og lækkert med osten til mørbraden.
    Kan godt forstå, at du nød det måltid.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    Ja det var lækkert.
    I dag har jeg brugt resterne i et ciabatabrød, nøj, - hvor var det godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Uh det ser ekstra ekstra lækkert ud! Din blog er totalt inspirerende!!!! KNUS

    SvarSlet
  10. Kære Tina
    Tak skal du have!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!