18. januar 2010

En oksesteak med hvad jeg havde!


Det eneste jeg vidste på forhånd var, at jeg ville have sauce og kartofler, og så gik jagten ellers i gang i fryseren, - jeg fandt en oksesteak og lidt, men kraftig oksefond, så steaken blev tøet, imens fandt jeg et glas med grillede pebre, ½ bakke champignon og et løg,
Kartofler blev sat over!
løget pillet, og skåret i skiver
champignon blev klargjort og halveret,
to stor pebre blev hevet op af glasset.
Steaken blev krydret og stegt, og lagt til side.
Løg og champignon blev ristet, og fonden blev tilsat, sammen med noget vand, og
en tsk. tomatpure, samt pebrene, og kogt godt igennem.
Ja så var det jo bare at få kartoflerne pillet, og det hele arrangeret på tallerkenen.
Retten kunne også have været lavet med en hakkebøf.

13 kommentarer:

  1. Uha, min mave rumler når jeg ser din lækre mad..
    Jeg er ved af få kuller af de grå dage.. Jeg skriger snart på lys..

    SvarSlet
  2. Uhm, det ser lækkert ud.
    Vi spiste tidligt i aften på grund af biograf-tur, så nu suger jeg næringen ud af dine lækre fotos ;o)

    SvarSlet
  3. Kære Mette
    Så er vi to,jeg er ved gud heller ikke vild med det her vejr.
    Maden hjalp på humøret.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Pia
    En skive brød er måske på sin plads, når du har spist tidlig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke

    Her i kulden kræver kroppen en ekstra solid kost, synes jeg.
    Oksesteaken ser super-lækker ud, jeg sidder og får helt lyst til en portion.
    Her har den i to dage stået på en fyldig hønsekødssuppe og peberrodssaucen med kartofler. Det giver varme helt ned i storetåen.

    Der ligger en award til dig på min blog

    Knus
    Manna

    SvarSlet
  6. Lækkert som altid, jeg kom til at købe en kogebog (se mit indlæg) og det er faktisk den anden jeg har købt PÅ EN UGE :)

    Ja vi er vist alle vilde med mad, jeg læste også at madblog er de mest besøgte :)

    Knus

    SvarSlet
  7. Kære Manna
    Ja jeg trængte til noget med sauce og kartofler, der var gået for mange dage uden, og kroppen krævede noget mere solidt.
    Jeg kunne nu også have med på din suppe!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Pernille
    Jeg skal vist lige se, hvad du har købt:)
    Ja det med, at madblogge er mest besøgte, ved jeg ikke, men det undrer mig ikke, for vi skal jo alle have et eller andet at spise.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Ja man skal ikke ser herind inden man har fået lavet aftensmad så rumler maven endnu mere. Fik jeg sagt at der ligger en velfortjent award til dig på min blog. KNUS

    SvarSlet
  10. Kære Tina
    Jeg er glad for at du tænker på mig med en award, men jeg har det sådan, at man jo skal sende den videre, og da der er så mange gode, søde, spændende bloggere, så vil jeg ikke forfordele nogen frem for en anden, jeg vil ikke kunne vælge, så derfor vil jeg ikke modtage awarder, jeg har "fået" mange, som jeg har sagt nejtak til, jeg håber du forstår mit standpunkt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Manna
    Jeg vil bede dig læse kommentaren til Tina:
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Kære Vibeke

    En god steak er altid godt!
    Knus Hanne

    SvarSlet
  13. Kære Hanne
    det skulle være noget hvor jeg kunne få sauce og kartofler, og så var det hvad jeg fandt i fryseren.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!