28. januar 2010

Svinekoteletter i tomat med ris


I dag kom min veninde Birthe lige omkring, så jeg lavede en gang koteletter med ris, da jeg ved, - hun elsker ris.
4 pæne koteletter krydres med
olie
salt
peber
paprika
oregano
De ristes i en sauterpande,
1 løg i grove stykker og 1 fed hakket hvidløg tilsættes, sammen med
1 dåse hakkede tomater, kog godt igennem kom eventuelt
en anelse sukker i panden, samt krydr med
salt
peber
chili og
timian
Kog godt igennem, tilsæt
150 gr. champignon
1 porre i smalle skiver, og
½ dl. fløde, kog op, læg låg på panden, og sæt den i ovnen, på 190 gr. i 25 min.
Kog imens risene.

og så er det bare at servere, jeg satte fadene på bordet i dag, og det resulterede selvfølgelig i, at tallerkenen blev fyldt godt op, som man kan se og, at vi fik så godt som spist op, men det smagte nu også dejligt.

2 kommentarer:

  1. I går da jeg gik fra arbejde havde jeg pludselig en afsindig lyst til koteletter i fad ;-) Men jeg var også meget her-og-nu sulten efter kun en lille suppe til frokost og en lang dag - men nu tror jeg bestemt, at det skal være i aften!

    Jeg må have læst dine blogtanker :-)

    SvarSlet
  2. Kære Nille
    Ja det kunne tyde på det, og for pokker hvor smager det altså godt, og så alt det sauce:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!