16. juni 2009

Entrecote med grønt i fad!



1 pers.

I en ovnfast skål kommes

1 håndfuld skivede courgette
1 håndfuld hele champignon
1 håndfuld sherrytomater
1 forårsløg i skiver
2 fed hvidløg halverede
små kogte pillede kartofler
1 tot timian hakket
2 kviste rosmarin
1 sjat balsamico
salt og peber
olie

Det hele rodes rundt og stilles i en 200 gr. varm ovn i ½ time, vend det nogle gange undervejs.
Dertil steges en entrecote (bøf af oksefilet) på en pande 1 min på hver side og sætter den i ovnen ca. 5 min. tag den ud og lad den trække på en i mindst 5 min.

Arranger det hele på tallerkenen, smagen i grøntsagerne er fantastisk, og den møre entrecote, sætter prikken over Iet.

Velbekomme!

8 kommentarer:

  1. det grønsagsfad lyder lækkert og nemt :-) jeg elsker alt der kan komme i ovnen/grillen

    SvarSlet
  2. Kære Lene
    det var lækkert, og det var meningen at det skulle have været grillet, men jeg var for træt til at gå og passe den grill.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Uhm, hvor ser det dejligt ud, Vibeke! Grøntsagsfadet må vi prøve her.

    Tak for en fin idé - klem og ha' en dejlig onsdag!

    SvarSlet
  4. Velbekomme Madame!

    SvarSlet
  5. Kære Vibbeke
    det ser rigtig lækkert ud og nemt at lave.
    Har lige stillet dig et spørgsmål på min blog - håber du har tid til at se på det (der hvor du kommenterede i dag) Knus Anette

    SvarSlet
  6. Har tilføjet dit navn ud for indlægget.Indlægget er det om fyldt mørbrad :D

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke
    Uhm, kan kun være enig med dig - grøntsager på den facon er bare et hit! Og en lækker bøf er også altid skøn.
    Knus fra Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    Det smagte vidunderligt. og bøffen var som smør.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!