12. februar 2010

Nilaborre en papilotte med garniture og kartofler

Jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville have fisk i dag, læs mere om Nilaborren her

Sæt først kartofler over!
to stk. bagepapir, 1 bliver lagt på bordet, og et par dråber
olie fordeles midt på papiret, hvorpå der lægges
1 stk. Nilaborre, som er krydret med
salt og
peber
lidt gulerødder i tynde pinde og
tomater i smalle både lægges oven på fisken
2 champignon i skiver lægges tæt op af fisken,
2 pæne klumper smør, lægges oven på fisk og grønt og der krydret med
estragon, saften af
1 lime presses over det hele, og det andet stykke papir lægges over det hele og samles ved at rulle kanten op, brug evt. kontorclips, til at holde samlingen sammen med.
Pakken lægges på et fad, og stilles i en 180 gr. varm ovn.
Jeg havde nogle dybfrosne grønne asparges som jeg pakkede i noget sølvfolie sammen med en klat smør og lidt salt, og lagde i ovnen, sammen med fisken, ca. 15-20 min.

Det smagte fantastisk, og jeg er glad for, at der også var et stykke af denne fisk, til fryseren!
Jeg ved godt, at man normalt serverer fisken en papilotte i papirpakken, men jeg kan altså ikke fordrage, at sidde og fægte med det papir.
Og så lidt andet!
Lørdag skal jeg ud og spise med min datter og svigersøn, min datter kommer med frisørsaksen lørdag eftermiddag, og så er der vist også noget "lysnet" hår, der skal dækkes med lidt farve:) - og så på søndag står den på blåmuslinger, de kan heldigvis klare nogle dage i køleskabet, i en kasse med is, og en anelse luft!

6 kommentarer:

  1. Godt ser det ud !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Kære Marianne
    Det smagte bare fantastisk.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke

    Det ser lækkert ud. Dejligt med lidt fiskeinspiration ... det er gået helt i stå med den slags her hos mig.
    Du må have en dejlig aften ude med dejligt selskab og god mad.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Hvor er det spændende! Hvordan smager sådan en nilaborre? Er der meget smag i den?

    SvarSlet
  5. Kære Hanne
    Jeg har også holdt pause med fisk, fordi jeg ikke var tifreds med variationen i min kasse, men det er et overstået kapitel, jeg får atter fisk, og i morgen står den på muslinger.
    Vi havde en hyggelig aften, og jeg venter på billeder fra min svigersøn, så jeg kan få dem på bloggen
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Piskeris
    Den smager rigtig godt, noget a la sandart.
    Du kan sikkert finde den ved en fiskehandler, måske under navnet Victoria bars.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!