28. februar 2010

Her lidt nemt, - en tysk "Auflauf"

I dag fik jeg igen en lækker opskrift med billeder sendt fra min bror og svigerinde.

”Auflauf” med
kylling bryst,
Salt
Peber
gulerod,
porre,
kartofler,
hvidkål og
frisk italiensk spinat
samt reven emmentaler ost
Tre mellemstore kartofler skrælles og skæres i halv til en centimeter store terninger ligeså en stor gulerod, hvidkål skæres helt småt samt en mellem stor porre også helt småt skåret.
Kyllinge brystet skæres i terninger a 2X2 cm og svitses på panden i smør.Det hele kommes i et ovnfast fad lagvis med spinat øverst.

Derefter drysses et jævnt lag af den revne ost!
Husk salt og peber mellem de forskellige lag.
Det hele sættes i ovnen ca. 20- 25 minutter ved 200 grader varmluft .
Min bror skriver: "Det smagte rigtig godt -"

4 kommentarer:

  1. Kan kun smage godt med de ingredienser. Elsker når det ikke er for indviklet og det her ser lækkert ud. Har de boet dernede mange år? KNUS♥

    SvarSlet
  2. Kære Tina
    Mener du i sønderjylland?
    Ja min bror og jeg er født her, og min svigerinde kommer fra nordjylland.
    Maden ser dejlig ud, og som min bror skriver den er nem og smager godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Det var dog frygtelig så god mad, I får i din familie ;-)

    SvarSlet
  4. Kære Piskeris
    Vi laver mad alle sammen, og kan lide det:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!