28. april 2009

Tortellini og spinat

Per person
150 gr. Tortellini koges næsten møre (jeg brugte den med ost og skinke)
200 gr. spinat koges og hældes op i en si
en sjat hvid mælkesauce af 1½ dl. og ½ spsk. olie ½ spsk mel
krydres med salt, peber og reven muskat
Spinat og sauce blandes og hældes i bunden af et lille ovnfast fad og Tortellini hældes over. drys med
2 spsk. reven ost og derefter drysses med finthakket basilikum
2 tomater skæres i skiver og lægges over osten
3 skiver bacon lægges på toppen, og en skive mozzarella plukkes i stykker og lægges mellem bacon
Fadet sættes i ovnen på 200 gr. indtil baconen er sprød.

Server eventuelt salat til, - det gjorde jeg ikke, jeg var kvæstet, men fik da noget at spise, og det var bare godt!

12 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Hvor lækkert! Jeg har tænkt på, hvordan jeg kunne lave tortellinierne på en anden måde. Spinat, ost og tomater er en god kombination.
    Knus fra Hanne

    SvarSlet
  2. Kære Hanne
    Ja det samme gjorde jeg, altså spekulerede på, om der var en smart måde, at "fikse" den på, og pludselig slog det mig, fordi jeg havde frisk spinat hjemme, og det blev da bare rigtig godt.
    det er sådan man finder på nye retter, åbenbart.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet
  3. Det ser nemt og lækkert ud. God aften til dig Vibeke. Knus

    SvarSlet
  4. Kære Anette
    Det er nemt og smager dejligt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Det ser rigtigt godt ud. Det er jeg sikker på vil blive populært her :-)
    Knus
    Malou

    SvarSlet
  6. Kære Malou
    Det er også bare rigtig godt, og det er ikke sidste gang, at jeg laver det, det var en dejlig afveksling.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke.
    Tortelilli er som regel nemt og godt, jeg syntes det er så flot at du altid orker at lave mad. Jeg er sikker på det er godt for dig..
    Håber du har flere kræfter i morgen..

    SvarSlet
  8. Kære Matte Lykke
    Jeg er jo nød til at spise, ellers går det da helt galt, med al den medicin, som jeg skal tage.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Vibeke

    Ih, hvor er du altså god til at trylle en lækker ret frem. Og med ingredienser, man som regel har hjemme. som du skriver, er det meget vigtig, at man får en god og varieret kost, når man får meget medicin.
    Mange solskins-hilsener
    Manna

    SvarSlet
  10. Kære Vibeke
    Det ser bare kanon ud, sådan har jeg ikke prøvet at lave det, så det skal vi da have prøvet, dejligt med inspiration.
    KNus

    SvarSlet
  11. Kære Manna
    Ja jeg havde ikke flere kræfter, så det var bare at finde på noget, og det var en succes, og det var nødvenlig, at få noget fornuftigt at spise.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Kære Pernille
    Jeg tror såmen også at retten er min opfindelse, jeg har aldrig set det før, så at du ikke har prøvet det, er vist meget naturligt, men du skulle prøve, for det er sørme godt.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!