22. april 2010

Trøffel Tortelli i basilikumflødesauce og Pæretærte.

Maden i dag er en hurtig sag
Trøffel Tortelli i basilikumflødesauce
Tortelli koges efter anvisning på pakken, der stod fire min. på min pakke.
1 dl. Piskefløde koges op med basilikum, og krydres med salt og peber og
½ dl. reven parmesan, de kogte Tortelli tilsættes og blandes forsigtig, hæld op, og riv lidt parmesan over.
PæretæreJeg brugte
2 dåser pærer af 450 gr. i juice, pærerne skal op i en si, juicen kan drikkes eller smides væk.
1 mørdej frisklavet eller købt, kommes i et tærtefad, bunden prikkes med en gaffel og sættes i 190 gr. varm ovn i 10-15 min. den skal have lidt farve, lad tærtebunden køle lidt af!
Bunden dækkes af reven ren marcipan, pærerne lægges over marcipanen, i et pænt mønster
3 æg piskes sammen med tre spsk råsukker, tilsæt
1 tsk. Vanilla og
1½ dl. mel
og hældes over pærerne
drys med mandelflager bag tærten ca. 25-30 min. på 190 gr.Server evt. med Creme Fraiche, is eller flødeskum

6 kommentarer:

  1. Skønne ting du har fået lavet: Tærte er absolut en af de bedste måder at få pærer på :-)

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Det var ikke så ringe, pæretærten er en jeg altid lavede på Gibraltar, hvor jeg arbejdede på en dansk restaurant, jeg havde bl.a. ansvaret for vores rimelig store kagedisk.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Din pastaret ser lækker og nem ud. Den vil jeg prøve. Mums for en tærte!
    Jeg viste ikke, at en kvindelig soldat har skrevet om Afganistan. Det lyder spændende.

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke

    Det er ikke så længe siden, at jeg er begyndt at følge nogle danske blogge. Ikke alene er det dejligt at høre "derhjemmefra" men da jeg altid ønsker mig danske bøger, film osv, når der er en chance for at få noget fra Danmark, er det dobbeltdejligt at se en god dansk boganmeldelse. Kvindernes Krig kommer på min ønskeliste.
    Lene

    SvarSlet
  5. Kære Betty
    Bogen er udkommet for en måned siden, og det jeg har læst indtil nu, er interresant og fortæller om en anden side af krigen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Lene
    Jeg er endnu ikke færdig med bogen, men den er svær at lægge fra sig.
    Som jeg også skriver til Betty, så er den næsten lige udkommet.
    Den handler om kvinderne der kæmper deres egen kamp mod taleban, de kæmper mod undertrykkelse, og jeg er fanget af bogen, men min anmeldelse af bogen kommer lige så snart, at jeg er færdig med bogen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!