21. august 2009

Skærising i farverigt selskab!

Der var Skærising i min kasse i dag fra Skagensfood. dk, og da det er længe siden, at jeg har fået en fladfisk, så besluttede jeg, at den ene af fiskene skulle være på min menu i dag.
1 skærising
Krydres med
salt og peber
ovenpå lægges et par klatter
smør, og
en citronskive

3 mellemstore kartofler i både krydres med
salt, peber, paprika og oregano og olie

Bland
2 friske tomater i både
1 løg i både
1 stykke fennikel
3-4 skiver courgette halverede
3 skiver aubergine halverede
1 fed hvidløg
salt og peber
i et ildfast fad, læg
et par skiver citron over og dryp med
olivenolie og lidt balsamico. Stil det i 180. Gr. varm ovn i 20 min.

derefter lægges fisken ovenpå, og bages i ovnen yderligere i ovnen i 15 min.


Kraften fra fadet, hældes over fisken!
Det smagte fantastisk!
PS. Jeg er ikke særlig vild med fiskeben, så det har jeg befriet både fisken, og mig selv for:) inden den blev lagt på tallerkenen, men en fisk bliver bedst, når den bliver bagt eller stegt med ben, så derfor bliver de først fjernet efter varmebehandlingen!

6 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Jeg har spist aftensmad, men efter et blik på dit indlæg i dag, er jeg sulten igen. Uhm ...

    God weekend.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  2. Kære Hanne
    Jamen det da også godt!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Årh, hvor ser det godt ud! :-)

    SvarSlet
  4. Kære Piskeris
    Det smagte også dejligt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Vibeke, jeg beundrer dig at du orker at gøre så meget ud af din daglige mad.
    Alle dine retter ser utroligt indbydende og dejlige ud.

    SvarSlet
  6. Kære Annette
    Velkommen til!
    Jeg gider ikke spise, hvis det ikke er veltillavet og ser ordentlig ud, det tar jo ikke længere tid, og kan jeg inspirere andre, så er jeg glad!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!