10. november 2009

Vaccination og dagen derpå! - Pasta.

I går fik jeg den første af de to vaccinationer for influenza, som jeg skal have, den næste skal jeg have d. 30. nov.
Jeg mærkede ikke noget til sprøjten, kun lige da jeg ville lægge mig på den side i nat, da kunne jeg lige mærke en ømhed, så det var ikke noget at snakke om, men i dag har jeg været så træt, at jeg simpelthen måtte udskyde Mortensaften, der var bare ikke kræfter til det, så her blev det kun til en gang pasta blandet med noget sauce jeg havde tilovers fra i går, hvori der var kommet noget tomatpure, noget hakket kød, der lige blev ristet først, friske krydderurter og parmesan.

Sådan , - det kunne jeg lige klare!

8 kommentarer:

  1. Så du er også i risikogruppen? Eller hvad? For jeg gætter da på, at den ene af de to er H1N1?
    Den ville jeg gerne vaccineres imod, men det kan jeg ikke sådan bare lige - hører vist også til blandt dem, der regnes for næsten-immune pga. den spanske syge for årtier tilbage.

    Den almindelige influenzavaccine tilbyder arbejdspladsen hvert år, og den tager jeg imod. Jeg gider ikke have influenza, hvis jeg på nogen måde kan undgå det.
    Det er synd, at vaccinationen åbenbart påvirker dig så meget - normalt skulle man jo slet ikke kunne mærke den, men jeg har hørt andre sige, at netop H1N1 kan man godt risikere at mærke lidt til.

    SvarSlet
  2. Kære Vibeke

    Jeg håber at du slipper for de gener som jeg har fået af vaccinen. Selv om det er en uge siden er stikmærket meget hævet og ømt. Det føles som om der ligger ½ valnød inde i overarmen.

    Skal du så lave and i morgen?
    Rigtig god bedring!

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  3. Kære Ellen
    Ja jeg er i risikogruppen, jeg får noget medicin der hedder Methotrexat, og det nedsætter ens immunforsvar, så derfor skal jeg have to sprøjter, jeg har ikke normalt villet vaccineres mod influenza, men denne gang, følte jeg at det skulle gøres.
    Meget apropos, min gigt brød ud i lys lue under en influenza, siden da har det kostet et par knæ operationer, og tre ophold på gigthospitalet, plus undersøgelser i tide og utide:)
    Jeg ved ikke om det er vaccinationen der er skyld i min træthed, eller om det er fordi jeg "føjtede" for meget rundt i går!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Malou
    Jeg syntes ikke jeg har nogen hævelser efter sprøjten, jeg kunne kun lige mærke det, da jeg troede, at jeg skulle ligge på den side i nat, det skulle jeg ikke, fandt jeg ud af:)
    Nej ikke and, min veninde og jeg skal have gåsebryst, stegt på benet, jeg satser på imorgen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Nå, så er det da overstået - ja du må da endelig ikke få densygdom, det er noget skidt. Håber du er frisk igen og kan nyde gåsebrystet!

    SvarSlet
  6. Kære Lavendel
    Første omgang er hvert fald overstået, så nu må man se og håbe at man slipper.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke

    Håber, at du slipper let med generne. Og du snart er ovenpå igen.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    Ja jeg tror jeg kommer rimeligt igennem, trætheden er der, men ikke så slemt som i går.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!