27. maj 2010

Kyllingebryst med en grov ratatouille

I dag havde jeg igen fået fat i kyllingebryst uden tilsætningsstoffer, så det blev en del af menuen, derudover lavede jeg en grov ratatouille med balsamico, og lidt ristede kartofler.
½ gourget i store tern
½ aubergine i store tern
1 rødløg i både
2 små pebre i store tern
1 stort fed hvidløg i skiver
lidt chili
2 tomater i både, ovenstående kommes i et ovnfast fad, sammen med noget
olie,
1 pæn sjat balsamico og krydres med
salt og peber samt
rosmarin
Fadet sættes i ovnen på 190 gr. i 45 min.
efter 15 min. skal nedenstående i ovnen.
1 kyllingebryst krydres med
salt
peber
chili og
citronsaft og lægges i et lille ovnfast fad,
lidt olie og
1 håndfuld kogte krydrede kartofler.

Hold da helt op, hvor smagte det godt, den grove ratatouille var simpelthen perfekt.
Jeg har noget tilbage af ratatouillen, og den vil jeg bruge i morgen til frokost.

12 kommentarer:

  1. Mums! Sådan noget kan vi godt lide her i huset, så jeg tror da jeg vil afprøve din opskrift her i weekenden :-)

    SvarSlet
  2. Kære Britta
    Det smagte simpelthen fantastisk, og det hele laves i ovnen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke

    Det ser rigtig dejligt ud. Hvor har du fået fat på kyllingen?

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  4. Kære Malou
    I Superbrugsen, de er blevet rigtig flinke til, at have kyllingebryst hjemme, uden at de er "naturel marineret", hvilket er dejligt, så behøver man ikke altid købe en hel kylling, for at få noget ordentligt kyllingebryst.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Det lyder vel nok godt, Vibeke - det er en ret, som kunne være taget lige ud af vores repertoire :-)

    Klem og ha' en rigtig god dag!

    SvarSlet
  6. Uh jeg bliver så sulten- det er så lækkert al din mad

    SvarSlet
  7. Kære Madame
    Det smager også godt, og især da grøntsagerne er skåret meget groft, det giver en fantastisk smag.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Karin
    Det var bare så godt:)
    Heldigvis har jeg lidt rester til frokosten i dag.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. øh har kyllingbryst tilsætningsstoffer? Det ser lækkert ud, vi har selv fået kylling i dag, dog en hel i ovnen.
    Knus

    SvarSlet
  10. Kære Lene
    Ja de havde fået den sindsyge ide, at pumpe kyllingebryst med vand så de vejede mere, de kalder det naturel marineret, og lagen, der anvendes til injicering er tilsat protein og er i stand til at binde store mængder væske i produktet.
    Så derfor min sætning, "uden tilsætningsstoffer" først for nylig, kunne jeg finde rigtig ferske kyllingebryst, og det undlader jeg ikke at gøre opmærksom på.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Vibeke
    Jeg må vist køre en tur en dag, så jeg kan finde en SuperBrugsen med de kyllingebryster. Din tallerken ser dejlig ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  12. Kære Hanne
    Ja når man køber dem, så bliver de vel for pokker ved med at have dem!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!