26. maj 2010

Parpadelle con Carne!

Ja så står den atter på pasta, denne gang med den skønneste "kød" sauce, simpelthen vidunderligt.
1 pers.
150 gr. oksefilet i strimler
olivenolie,
1 tyk skive bacon i tern
1lille hakket løg,
½ fed hakket hvidløg
1 tsk. Mel
½ gl. vin
vineddike,
1 dl. fond
koncentreret tomatpuré,
salt,
peber,
rosmarin,
timian,
1 tomat i tern
150 gr. Parpadelle
parmesan.
Hakket løg og hvidløg gyldnes sammen med bacon i tern i olivenolie, kødet tilsættes, drysses let med mel og brunes. Herefter tilsættes den friskhakkede rosmarin og timian og en lille sjat vineddike og ½ gl. vin samt tomatpure. Når saucen er reduceret, tilsættes fond og tomaten i tern, og lad det hele simre 20-30 min. Krydr med salt og peber.
Imens det står og simrer, koges Parpadelle pastaen, sørg for, at pastaen koges i kogende vand, det skal ikke bare simre.
De friskkogte Parpadelle blandes med oksesaucen, varmes igennem og serveres med revet parmesan.

6 kommentarer:

  1. Argh! Du er delvis skyld i, at jeg har fået vildt meget lyst til pasta de seneste dage! Nu må jeg snart få gjort noget ved det! :-D

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Jamen så se da, at sætte det på menuen, det er jo skønt, hurtig og nemt at lave.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. MMm parpadelle. Hvor lækkert. Som det søde Piskeris får jeg også helt vildt lyst til pasta nu.

    SvarSlet
  4. Kære foodfanatic
    Ja pasta er som regel fristende, og jeg er da blevet lidt vild med de der parpadelle!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Hvor er det længe siden, jeg har fået Parpadelle - og der er altså noget særligt ved de brede pastatyper.
    Uhmmm... det må vi vist snart have her.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Jeg er bare vild med dem, og så er de forresten nemme at lave selv, hvis man lige har en pastamaskine.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!