20. maj 2010

En slags fadkoteletter

Jeg havde et par ikke særlig tykke svinekoteletter, som jeg syntes skulle bruges, og da jeg er i en periode, hvor chili og hvidløg er et must for mig, eller i hvert fald noget der smager af noget, så var beslutningen hurtig taget.
Koteletterne blev krydret med
chiliflager,
salt og
peber, og blev hurtigt ristet på begge sider på en pande, i
olivenolie, derefter kom de op i et fad, sammen med
4 fed hvidløg
1 stor tomat i kvarter
1 rødløg i kvarter, grøntsagerne fik lige
lidt balsamico, og koteletterne fik
lidt limesaft fra ½ lime, derudover kom der
kogte kartofler i fadet, de blev lige vendt på panden, som koteletterne var blevet ristet på, hvilket gav en fin start inden de kom i fadet til det øvrige.
Fadet kom i ovnen på 190 gr. i 25 min. og det hele blev bare perfekt.

2 kommentarer:

  1. Fin opskrift, men pas nu på med hvidløg.
    I arkivet fandt jeg dette rim, Værsgo':

    For den stakkels Kurt
    er i dag livet ekstra surt.
    Af kilo havde han haft alt for mange,
    at tabe sig havde han prøvet mange gange.
    Til slut prøvede han en hvidløgskur,
    og nu fik kiloene et megafur.
    Firsindstyve hvidløg daglig han skulle tage
    og det skulle han gøre i firsindstyve dage.
    Og oh mirakel, da han havde tømt den sidste sæk,
    hvert et overflødigt kilo pist helt var væk.
    Stakkels ulykkelige Kurt har dog grund til at klage,
    for af venner har han ej en eneste tilbage!

    SvarSlet
  2. Kære Rimkoger
    Ha ha.
    Tak for rimet, og ja det kan virkelig gå helt galt med venner og hvidløg:)
    Men det er jo fordelen ved at være enlig, man skal ikke tage så meget hensyn til andre, bortset fra katten, og hun endnu ikke klaget:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!