6. maj 2010

Bagt krydret farsbolle med tilbehør

Jeg fik ikke ligefrem flere kræfter i dag, men det skulle nu ikke hindre mig i, at få en god middag!
Bagt krydret farsbolle, tomater på stilk, courgette skiver med balsamico og bagte kartoffelbåde.
Jeg æltede tørrede chili i flager, ind i det hakkede svinekød,
sammen med
salt og
peber, derefter blev kødet formet til en stor bøf, vendt i lidt mel, krydret lidt med
salt,
peber og
hvidløg,
saften af ½ citron blev presset over farsbollen, som blev lagt i et stort metal tærtefad sammen med
en stor kartoffel i både, krydret med
timian,
salt,
peber, og
paprika.
1 stor klase tomater og
skiver af en courgette, der lige fik en stribe balsamico,
salt,
peber og
oregano, - og kom ind i ovnen på 200 gr. efter ca. 20 min. var retten færdig.
Server med en citronbåd og lidt balsamico( de små pletter foran)
Det smagte simpelthen herligt, skønt krydret på grund af chili og hvidløg, og så citron som bare er perfekt, - også til svinekød!

4 kommentarer:

  1. Kære Vibeke..
    Jeg ønsker for dig at du snart kan få lidt kræfter igen..
    De kommer nok sammen med det gode vejr..
    Her blæser en efterårs storm hen over øen..
    Knus fra Ærø.

    SvarSlet
  2. Kære Mette
    Det med kræfterne, må jeg lære at leve med, jeg har ca. 3 dage i ugen, hvor jeg ikke har det særlig smart, men jeg skal lige vænne mig til de problemer. (de kommer i forbindelse med min ugentlige medicinsprøjte)
    Det er meget blæsende i dag, jeg har tændt op i brændeovnen,det var bare nødvendigt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Mmmm det ser bare godt ud. Håber du snart kommer til kræfter igen.

    SvarSlet
  4. Kære Karin
    Det håber jeg også.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!