13. maj 2010

Tortellini med skinke i Gorgonzolasauce

Jo, - man kan godt spise pasta to dage i træk, - jeg kan i hvert fald!

1 pakke frisk Tortellini koges i 3 min. og hældes op i en si, gem 1 dl. af kogevandet,
Pastaen hældes i en tærteform
kom olie i en gryde
½ rødløg klares i olien ved svag varme
1 tomat i små tern tilsættes og
1 dl. af pastavandet tilsættes samt
2 store spsk. gorgonzola (den milde cremet)
Pisk igennem og kog op, tilsæt
½ dl. fløde og
½ dl. skåret frisk basilikum, kog igennem, saucen hældes over tortellinien og dækkes med
baconskiver, sættes i en 180 gr. varm ovn til baconen er sprød.
Velbekomme!

6 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud Vibeke. Tror jeg vil gemme din opskrift :P Knus Anette

    SvarSlet
  2. Kære Anette
    Den var også rigtig god!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig dejligt ud, Vibeke! Vi har lige fået kylling i karry med brune ris og masser af grøntsager.

    Ha' en god fredag aften, varme klem!

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Jeg havde bare lyst til pasta og Gorgonzolasauce, og det var en fin kombination.
    Knus
    vibe

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Kære Vibeke

    Ja, pasta to dage i træk ... det kan man sagtens!! Det er altid lækkert -og gode fyldte tortellinier er bare noget af det bedste.
    Knus Hanne

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!