18. maj 2010

Skovbærkage med mandel.

I dag havde jeg rester fra i går, hvor jeg stegte en hel kylling, men jeg blev enig med mig selv om, at lidt kage ikke var af vejen, så dermed blev det til denne kage.
Jeg kører det hele på min røremaskine.
3 hele æg røres sammen med
150 gr. rørsukker indtil at det er meget cremet, ligesom en æggesnaps, sigt
250 gr. mel, hvori der er
1 stor tsk. Vanilla og
1 stor tsk. bagepulver i dejen, rør mel blandingen i dejen og hæld dejen op i en stor smurt tærtefad
drys bær over kagen,
ca. 200 gr. jeg brugte en frossen blanding Skovbær, og de lå kun 20 min. inden jeg brugte dem,
drys det hele med Moscova sukker, (det giver en flot overflade) og
en pæn håndfuld mandelflager:
Sæt kagen i oven på 175 gr. i ca. 40 min.
Kagen med en klat Creme Fraiche til, så er det en himmerigsmundfuld!

4 kommentarer:

  1. Kæreste Vibeke- den er da for dejlig !!!

    SvarSlet
  2. Kære Miri
    Ja, ringe var den ikke!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Ser super lækker ud. Og det var jo også kagens dag i går:)
    God idé med et sukkerdrys på toppen.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Ja jeg havde min egen kagedag, hvilket også var bedre, end at tage til et af arrangementerne, efter hvad jeg har læst rundt omkring.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!