22. maj 2010

Varm tomat salat med Mozzarella


Som du kan se, blev nogle af tomaterne fra det tidligere indlæg, brugt i denne varme tomatsalat.
200 g blandede tomater,
1 spsk. olivenolie
½ tsk. flage salt
1 fed hvidløg hakket
150 g mozzarellaost
2-3 skiver tørret skinke i mindre stykker
frisk basilikum, groft hakket
Oliven efter behag
3-5 soltørrede tomater i strimler
lidt tørret oregano
De små tomater skal halveres, de store skæres i både
Tomaterne blandes med olivenolie, det hakkede hvidløg og salt og peber. Sæt dem i ovnen, på 180 gr. i 15 min.
Fordel skinken over tomaterne.
fordel basilikum
Del mozzarellaen i stykker og fordel den over tomaterne, tilsæt oliven og soltørrede tomater i strimler, riv parmesan over, et drys oregano, gør det bestemt ikke ringere, sæt fadet i ovnen i yderligere 8-10 min. Så enkelt og bare så lækkert!
Server brød til, den kraft der samler sig i bunden smager vidunderligt, og er lige til at suge op med noget godt brød.

4 kommentarer:

  1. En varm tomatsalat lyder meget spændende, Vibeke - det skal bestemt prøves her hos os.

    Ha' en rigtig god pinse, klem!

    SvarSlet
  2. Kære Madame
    Det var noget jeg fandt på i løbet af dagen, da jeg havde set et eller andet sted noget om varm tomat og mozzarella, og tænkte, at jeg ville sætte det sammen, helt efter mit eget hovede!
    Det smagte simpelt hen så fantastisk, og jeg må sige, at det virkelig mættede.
    Også en god Pinse til dig!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hej Vibeke.
    Ved du hvor HanneK´ blog er blevet af? jeg kan ikke komme ind på hendes blog mere.

    SvarSlet
  4. Kære MadsensMad
    Jeg kan heller ikke komme ind, højst besynderligt, - men jeg prøver at tage kontakt via mail.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!