16. maj 2010

Ovnstegt kyllingebryst med grønt og kartoffelbåde.

Jeg har flyttet dagen, hvor jeg skal have min medicin pr. sprøjte, for der går alt for mange hverdage tabt, på grund af bivirkninger, så jeg tog sprøjten lørdag og så skulle jeg gerne, med lidt held, være nogenlunde frisk igen på tirsdag, - ja det er lidt træls, at man skal tænke sådan, de bivirkninger er altså for meget af det gode, og jeg er ikke specielt sart, men det er mere end jeg syntes, jeg kan overskue!

Så det blev til et ovnstegt, godt krydret kyllingebryst med lidt af hvert fra grøntsagsboxen, peber, tomat, courget og løg, som blev stegt med, et par citonbåde blev lagt over kyllingebrystet, og så kom det hele i ovnen på 180 gr. i ca. 25 min. på et andet fad kom der kartoffelbåde, smurt godt ind i olie og krydderier, og de kom ind samtidig med fadet med kyllingebryst og grønt, dertil en enkel tomatsalat.
Nå ja, jeg havde jo noget Tiramisu tilbage fra fredag, så det blev også til dessert:)

12 kommentarer:

  1. Det er irriterende at de ikke kan lave noget medicin der bare virker... Uden at give bivirkninger !

    Maden ser nu lækker ud selv om du ikke er på toppen.

    Den der dessert... Vil den blive helt forkert , uden kaffen ??? Fruen min kan ikke udstå kaffe..

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Kære Marianne
    Jeg syntes ikke kaffen smager igennem, det er mere Marsalaen man kan smage, mange blander kaffen og marsalaen og dypper kiksene i den blanding, jeg har så valgt den italienske måde at gøre det på, med at dryppe marsalaen over kiksene, om kaffen kan undværes,- tja det kan den vel godt, man kunne da også erstatte kaffen med en kop cacao, uden sukker!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kakao, det kan Fruen i hvertfald lide !!! Hihihihi

    SvarSlet
  4. Kære Marianne
    Giv mig lige en tilbagemelding, når du har prøvet med kakao, så jeg ved om om ideen holder!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Rester er godt ... og endnu bedre når resten er en dessert :)
    Knus Hanne

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Ja det er ikke så ringe.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Det gør mig ondt, at du skal have det så skidt af bivirkningerne.

    SvarSlet
  8. Kære Miri
    I dag sover jeg det meste af tiden, det er gerne det, der sker døgnet efter sprøjten, og så kommer der andre besynderligheder til, de næste par dage.
    Jeg forstår heller ikke, at det skal være sådan, men jeg vil give det en rimelig chance, for at se, om det blot er en overgang, at det er så slemt, jeg syntes nu nok, at min tålmodighed er ved at være slut.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet
  9. Kære Vibeke, jeg håber, du kan komme ind i en god gænge med din medicin - og allerhelst undgå bivirkninger.

    Det lyder som det lækreste måltid du fik kreeret!

    Klem til dig og ha' en god søndag aften!

    SvarSlet
  10. Kære Madame
    Den medicin er ikke lige det bedste, jeg tar det et par gange mere, og hvis der ikke sker ændringer med de bivirkninger, så må de finde noget andet, det er simpelthen for hård, at komme igennem, men det kan være det ændrer sig, - de siger, at det er noget med, at det tar seks uger, inden det er i blodet, så vi får se!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Det lyder ikke rart med så mange bivirkninger, men du skal nok give det en chance. Hvad så med appetitten, har du så overhovedet lyst til at spise eller lave mad?
    Opskriften ser lækker ud, bliver aldrig træt af kylling og slet ikke kyllingbryst.
    Knus

    SvarSlet
  12. Kære Lene
    Ja jeg gir det også en chance, men det er altså barsk, at jeg skal igennem den omgang, hver uge.
    Maden blev rigtig god!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!