7. maj 2010

Kotelet med ben og dertil frisk pasta i fløde.

I dag havde jeg bare lyst til noget med pasta, jeg er ret vild med frisk pasta, og en kotelet som selskab til pastaen, var ikke at kimse af.
Kog noget frisk pasta, når det er færdigt, så tag 2 dl. af vandet fra, og hæld pastaen op i en si.
En stor kotelet med ben krydres som du kan lide det, og steges på begge sider, tilsæt
et rødløg i tern
2 tomater i tern
1 fed hvidløg i skiver
champignon i kvarter, krydr med
citronsaft
salt
peber
1 stor tsk. tomatpure, tilsæt
vandet fra pastaen og lad det næsten koge væk, tilsæt
2 dl. fløde, og
1 håndfuld skåret frisk basilikum, og kog igennem, tag koteletten op på tallerken, og tilsæt den kogte pasta, skue ned og vend pastaen rundt og lad den varme igennem

Server, evt. med reven parmesan!

2 kommentarer:

  1. Kære Vibeke
    Jeg kan næsten ikke huske, hvordan sådan en kotelet smager. Får lyst til at købe et par stykker - for det ser virkeligt godt ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  2. Kære Hanne
    Jeg fik dem i Super Best, og de var bare perfekte.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!