18. april 2009

Varerne fra Torvet kom i dag, en dag forsinket på grund af Påsken

Jeg elsker når der kommer friske krydderurter og tomater, for de står på mit køkkenbord, så det ser og dufter jeg, hver gang jeg er i køkkenet, selvfølgelig har jeg fået andre varer, men de kan ikke stå fremme bortset fra frugt, men dem tar jeg frem i mindre portioner, for de har nu også bedst af at stå koldt eller køligt.
Dagens aftensmad bliver Tun, så det glæder jeg mig til.



Man er jo nærmest "tvungen" til, at lave en hurtig mad!

15 kommentarer:

  1. Kære Vibeke
    Jeg kan næsten dufte din krydderurter, hvor ser det bare skønt ud, jeg kom sådan til at tænke på at vi altid såede karse da Cecilie var lille, nu skal jeg vist da have fat i pose frø. Jeg har lavet en gammel kumme om i min have, den skal jeg have krydderurter i, måske skulle jeg tage et billede :)
    God lørdag Vibeke

    SvarSlet
  2. Planter du dine krydderurter om, eller sørger du bare for at bruge dem hurtigt ;-)

    Til din spanske kylling, kan man da bruge andet end sherry?

    SvarSlet
  3. Kære Pernille
    Jeg har en krydderurtehave, men der skal jeg først ud og have set hvad der skal gøres.
    Karse smager altså godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Lene
    Jeg sad lige og bladede i en italiensk kogebog i går aftes, og de bruger hvidvin, så det kan du jo også.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Lene, jeg svarede kun på det halve, de krydderurter jeg har indendørs, bruger jeg, og det går af og til ret stærkt, jeg tror ikke så meget på det med at plante ud, fordi de er drevet frem i drivhuse.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Vibeke.
    det var da en masse skønne urter du har fået i dag.. Og tomaterne ser gode ud...
    De fleste tomater har smagt kedeligt hele vinteren..

    SvarSlet
  7. Kære Mette Lykke
    Jeg lader mine tomater ligge ude på køkkenbordet i en kurv, det bliver de absolut ikke ringere af, og så er de økologiske, og de smager altså bedre, jeg er ikke fanatikker, men når noget smager godt, så hænger jeg på.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Anonym5:28 PM

    Bare en hilsen for at fortaelle at jeg igaar lavede Den marinerede svinemoerbrad, helt efter din opskrift, dog satte jeg dem i ovnen istedet for paa panden.Da de var faerdige haeldte jeg marinade-saucen fra og kogte den ind med lidt piskefloede.Serverede dem med en slags toem-koeleskabet Ratatouille og friskbagt broed.Det var et hit. Tak for ideen.
    Ann i Vancouver

    SvarSlet
  9. Jeg bliver helt sulten, når jeg kigger på din blog med al den gode dekorative mad.
    Det er så flot, det hele

    SvarSlet
  10. Kære Ann
    Dejligt at du kan bruge opskrifterne, og Hits, dem samler vi på, ikke? :)
    I dag står den på Tun steak her hos mig, og det bliver en interessant opskrift.
    Knus
    FRa
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Inge
    Jeg elsker jo at lave mad, især når der er gode råvarer.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Kære Vibeke
    Hvor ser det dejligt ud med alle de krydderurter, det er jo en hel skov :-)
    Knus
    Malou

    SvarSlet
  13. Kære Malou
    Ja det ser vist ud af mere end det er, men det er et lille bradepande ligende fad, som er stop fuld, plus det løse.
    Det er så godt at blive inspireret af.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet
  14. Uhm, hvor ser det lækkert ud, Vibeke! Mere indbydende end det, vi kan få hos Superbest og Kvickly.

    Varme klem :O)

    SvarSlet
  15. Kære Madame, nogle gange kan de godt være med oppe i min Brugs, men det er for ustabilt, så man kan ikke regne med noget, og sådan noget irriterer mig.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!